Caliph Buskers tidak hanyut.


Siapa masih ingat lagi kumpulan Caliph Buskers. Jika dulu, kumpulan pemuzik jalanan seperti orang kurang upaya ini (OKU), Caliph Buskers mungkin dipandang sebelah mata. Apabila berjaya melonjak dengan lagu Mojo- Romancinta di Pentas Anugerah Juara Lagu ke-29. Sekarang Caliph Buskers berada di puncak populariti.

Selain itu, kumpulan Caliph Buskers dibekalkan single Hanya Nama Mu ciptaan Edry Abdul Halim, nama Caliph Buskers telah melonjak di persada muzik tanah air dalam sekelip mata sahaja. Hanya Nama Mu turut layan bersaing di kemuncak AJL30 pada Januari yang lalu dan mereka pulang dengan tempat yang ketiga.

Mengenai perkembangan terbaru Caliph Buskers selepas kejayaan diraih tahun demi tahun, Azmi sewaktu ditemui baru-baru ini berkata, mereka sekarang dalam proses memilih lagu untuk diketengahkan sebagai single kedua.

“Setakat ini, kami sudah merakamkan tiga lagu semuanya ciptaan Edry. Bagaimanapun, lagu yang mana akan dipilih sebagai single kedua belum diputuskan lagi.

“Dalam keadaan pasaran muzik sekarang, kami cuba memahami cita rasa pendengar. Disebabkan itu, kami ada sedikit kesulitan dalam membuat keputusan.

“Sebenarnya, ketiga-tiga lagu dirakam itu memiliki melodi yang mantap dan lirik pun sedap didengar. Jadi, itu yang membuatkan kami sukar memilih,” katanya.

Nantikan Album kedua kumpulan Caliph Buskers.